Mødebooking for Forsikringsmægler

Min primære kundegruppe

Forsikringsmæglerbranchen er min primære kundegruppe. Uden den havde Sandberg Erhvervsbooking ikke eksisteret den dag i dag. Jeg blev ansat hos forsikringsservice i Kolding tilbage i 1996, men min gamle arbejdsgiver fulgte med, da jeg blev selvstændig i 2006, hvilket gav et solidt fodfæste fra starten.

Forsikringsmæglere skal som regel have booket møder med økonomichefen på erhvervsvirksomheder, men jeg har også et samarbejde med forsikringsmæglere, som savner møder med landmanden på store landbrug. Jeg forbereder og motiverer kunden, så emnet ved hvad, der skal tales om. Det har betydning for forsikringerne om der evt. skal bygges om, indkøbes flere maskiner eller udvides i medarbejderstaben.

 

Kender kundens behov

De kunder jeg booker ind til mæglerne har som oftest et behov i forvejen og derfor tager de også sagen alvorligt. Når man ringer kan man aldrig vide hvem der er interesserede, men jeg kender til de besparelser, som der kan indhentes ved hjælp af en mæglers arbejde. Ved skader som eksempelvis brand, hvor dele eller hele produktionen er ødelagt, kan en mægler desuden være behjælpelig med erstatningssagen.

Der sker i det hele taget meget i løbet af eksempelvis en 10 års periode i erhvervslivet, hvorfor forsikringerne skal reguleres jævnligt. Der er tale om uvildig hjælp, hvilket gør tingene en hel del nemmere. For mægleren er det ligegyldigt hvad forsikringsselskabet kommer til at hedde i sidste ende – det centrale er kundens reelle behov og ikke mindst den bedste pris!

Jeg vil gerne høre, hvordan jeg kan få flere forsikringskunder – helt uforpligtende

“Jeg har personligt haft et Samarbejde med Heidi Christensen omkring booking af mødeaftaler siden 1996.”

PETER KROGH

Forsikringsmægler, DE FRIE